week 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dana Genechten - WaarBenJij.nu week 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dana Genechten - WaarBenJij.nu

week 6

Door: danavangenechten

Blijf op de hoogte en volg Dana

18 April 2010 | Suriname, Paramaribo

de week is weeral voorbij! wat vliegt de tijd hier toch. Nog 8 weken en dan ben ik al weer terug in België. Maar daar ga ik nu nog even niet aan denken :p hoewel ik jullie toch wel allemaal mis hoor! Ik vind het echt superleuk om jullie berichtjes te lezen! In de week heb ik ook post aangekregen. jeeej :p er stak post in de brievenbus maar er was niks voor mij bij.. wat bleek nu dat ik het verkeerde adres had doorgegeven. oeps! ik had nr 17 in plaats van 27 doorgegeven. jawadde dat heb ik weer voor. ik dus naar nr 17 gegaan, wat bleek nu net in het shoppingcenter te zijn :p ! daar hadden ze nog niks aangekregen. maar de volgende dag stak er al post in de brievenbus :p dankuwel!!! voor diegene die nog iets willen sturen: voor de duidelijkheid, het adres is: Diamantstraat 27. Maretraite 4. Paramaribo. Suriname. Voila :)

Ma bon, wat heb ik in de week zoal gedaan.. ik ben gaan salsa en merengue dansen ! :) oh dat was leuk! Eindelijk nog eens dansen op die superleuke muziek. in het begin was het een beetje opwarmen en daarna was het salsa dansen en na de pauze merengue. Ik ben gewoon om die dansen alleen te doen, maar nu was het dus met partner.. toch wel iets anders hoor, maar wel leuker eigelijk. de jongen moet gewoon leiden en jij moet gewoon volgen :p in het begin was een beetje zoeken hoe het moest maar ik was er vrij snel mee weg en dus mss wel een volgende keer waard.
We zijn ook naar het casino geweest! amai chique was dat. ik was nog nooit in een casino geweest dus ik stond er wel even van te kijken hoe groot zoiets wel is. je kon er ook gratis eten en drinken. ik had al gegeten dusja drinken dan maar :p . Ik ging eerst wat afwachten en kijken hoe het allemaal in elkaar stak. Uiteindelijk heb ik 10 srd in een machien gestoken waar je lijnen ofso mee moet vormen en ook kan gokken of een kaart rood of zwart is. Ik ken het systeem nog altijd niet zo goed maar had blijkbaar wel geluk die avond. Ik gokte een paar keer juist en won 25 srd. Wel leuk geld winnen :p ik ging mijn geld dan halen en daarna heb ik nog een keer geprobeerd. Weeral met 10 srd en hetzelfde soort machine. Mijn geld was bijna op en toen begon dat machine te draaien op zichzelf. Bleek nu dat ik 24 spelletje had gewonnen. Ik moest niets doen en ik was maar aan het winnen :p Ik wist helemaal niet wat er gebeurde! Uiteindelijk stopte da machien en stond erop dat ik 51 srd had gewonnen! jawadde! Toen ben ik maar gestopt. Het was best wel een leuke gezellige avond :p

Dit weekend gingen we op trip naar schildpadden zien. Hiermee heb ik wel iets minder geluk gehad :( de nacht voor we vertrokken ben ik ziek geworden. de volgende morgen was ik nog altijd niet beter dus heb ik het niet geriskeerd om mee te gaan. Wel spijtig maarja er komen nog andere tripjes aan eh..

De vakantie is hier nu ook voorbij en morgen beginnen we met schooltjes te gaan bezoeken voor het onderzoek dat we hier voeren. Ik ben benieuwd! Eindelijk een beetje veldwerk!

Oké ik ben er zowat voor wat de week betreft.
Voor iedereen die stage loopt: heel veel succes nog!!!
Chris, heel veel succes met school en examens! nog even doorbijten, je komt er wel.
Voor de superdanseressen van de time-out: doe iedereen de groeten en placeert de maandag maar eens een goed danske van mij :p schudden met die heupen!!! :)

tot de volgende xxxxxxxxxxxxx

• 25 April 2010 - 15:09

Els VdW:

Hey Dana, de tijd gaat inderdaad snel, en zeker als je het zo goed hebt! Ik weet nog dat je de week voor je vertrek liever thuis wou blijven... Nu wil je al niet meer terug naar België... Super! Geniet nog van de tijd daar! Tot snel xxx

• 26 April 2010 - 20:33

Anne:

dag Dana je ziet er goed uit op de foto mooi kleurtje je moet niet teveel denken aan je thuisreis maar nog eens zo hard genieten en plezier maken ook voor ons en natuurlijk ook bijleren ik vind het leuk om je verslagen te lezen wij zijn nu bezig met de cha-cha-cha kei leuk mar die dans ik dan ook graag goed van je dat je ginds ook gaat dansen met een partner is het zeker zo leuk als alleen dus dans ze en tot volgende keer groetjes ANNE