Dolfijnen en kaaimannen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dana Genechten - WaarBenJij.nu Dolfijnen en kaaimannen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dana Genechten - WaarBenJij.nu

Dolfijnen en kaaimannen

Door: danavangenechten

Blijf op de hoogte en volg Dana

11 April 2010 | Suriname, Paramaribo

We hebben 2 leuke tripjes achter de rug. Vorig weekend hebben we een sunset-dolfijnentour gedaan. Echt geweldig! We vertrokken rond 4u met een bootje op de Surinamerivier op weg naar de plaats waar er dolfijnen te zien zijn. Toen we op de plaats waren, zei de gids dat de dolfijnen verder weg waren. We zijn toen met volle speed naar de verdere plaats gevaren. En jaja ineens zagen we dolfijnen! De gids werkte ook met muziek. Hij zette de muziek luider zodat de dolfijnen zouden komen. Ik dacht eerst dat dit de dolfijnen zou wegjagen maar integendeel de dolfijnen komen naar de muziek toe. Het was heel mooi en leuk om te zien. Enkele dolfijnen sprongen zelfs voor onze boot! En wij maar foto's trekken met ons fototoestel. Maar dat is helemaal niet simpel hoor! Als je er één ziet en dan op het knopje drukt om een foto te trekken zijn ze al weer onder. Met veel geluk heb ik er toch enkele mooie kunnen nemen.
Na de dolfijnen te hebben gezien, gingen we naar een plantage. Er was juist een feest aan de gang! Al de bewoners van het dorp bij elkaar (zo goed als allemaal zatte dansende mensen :) ) Daar kregen we de kans om surinaamse snacks te eten. mja echt lekker was het niet.. een voorbeeld was een gebakken of gefrituurd stuk banaan! euhm ja laten we zeggen dat je er voor moet zijn :p
Na de plantage te hebben gezien ( alles wat er stond was over gekomen met de boot en als de kinderen naar school moeten komen ze ze ophalen met een schoolboot ) gingen we terug met onze boot. Het was donker aan het worden, de zon was aan het zakken en dat was een supermooi zicht! Zo varen op een bootje met heel veel groen aan de kanten en dan die mooie lucht! waaauw echt fantastisch :) Ik hou van Suriname!!!!

Dan onze tweede trip! Gisterenavond! Kaaimannen!!!! Geweldig :) :)
Onze gids kwam ons thuis oppikken met de auto rond 6u. We reden naar een ander district om daar een bootje te nemen naar de plantage (waar we ook waren geweest met de dolfijnen). Daar gingen we in een kleiner bootje (waar op je niet te veel mocht bewegen of je kantelde om :p ) Met dat bootje vaarden we naar een grotere plaats waar de kaaimannen zaten. Met zaklampen moesten we schijnen om de kaaimannen te zien. Hun ogen weerkaatsen het licht en zo kan je hen goed zien. Telkens we er één zagen, vaarden we er heen. Het laatste stukje ging de motor af en met roeispanen gingen we dan verder. Het was spannend, stil zijn, niet veel bewegen, en hopen dat de kaaiman niet wegdook.
Na een paar keer was het gelukt om er één te vangen! Het was een kleintje. We mochten hem één voor één vastnemen en op de foto! ohja de gids was elastiekjes vergeten om de bek dicht te maken! haha spannend.. hij had de bek dan dichtgemaakt met een touwtje. of het stevig was dat weet ik niet, maar in ieder geval zijn er geen gewonden gevallen :p
Op de terugweg zagen we er nog enkele. We gingen ernaartoe en jawel hoor dat was een gigantisch beest!!
Zwaar! amai maar echt heel leuk om vast te nemen! en in het begin ook wel spannend :)
Weeral een geweldige trip! We vaarden precies in de jungle op een smal riviertje, met een sterrenhemel die ik nog nooit in mijn leven heb gezien (echt vol met sterren!!! ) super om te zien!

Onze volgende trips zijn ook gepland! dus we hebben al leuke vooruitzichten! De tijd vliegt hier voorbij en ik heb het hier super naar men zin. De stage begint nu ook vorm te krijgen. Ik heb nog helemaal niet alles gezien van Suriname, maar ik kan nu al zeggen dat het een super land is!

Tot de volgende!!

  • 11 April 2010 - 18:35

    Lindsy:

    Hey,
    Twordt daar precies alleen maar leuker!
    Ben benieuwd wat de volgende uitstapjes inhouden!
    Het begint hier in België nu ook wat warmer te worden maar nog lang niet zo warm als ginder, dus geniet er maar van ;-)

  • 11 April 2010 - 20:16

    Veerle:

    Dag Dana,
    Ik ben echt blij voor je dat je het zo naar je zin hebt in Suriname. Het is geweldig wat je daar allemaal mee maakt.Veel plezier en amusement met je volgende trips. Het ga je goed ! Allerbeste groeten.

  • 12 April 2010 - 16:59

    Chris:

    he meid,

    het gaat je goed zo te horen!! zalig!!! ik kreeg net een berichtje van iemand op kot, dat ik twee kaartjes heb ontvangen, kan me wel voorstellen van wie die zouden kunnen zijn!!! mercikes hihi!! hier is niet veel nieuws te vertellen. Alles gaat zijn gangetje, heb ik net ook al aan Sofie verteld. wij hebben nu paasvakantie, maar ben volop bezig voor school. Ben echt aan het aftellen!! Ben het zo beu!!! wou dat ik daar bij jullie zat, en die reuze verhalen kon meedelen!!! super momenten! geniet er nog van daarachter en daarna wil ik zeker alle verhalen horen he!! vele groetjes en dikke xxx van het koude en regenachtige België

  • 12 April 2010 - 20:43

    Anne:

    hai dana je beleeft daar zeker de tijd van je leven geniet ervan het is ook fijn dat je en stageplaats krijgt die je bevalt ik ben echt jaloers dat jij die mooie dingen kan zien en beleven dat is iets dat je nooit vergeet die sterrenhemel moet inderdaad geweldig mooi zijn dat heb ik al meer gehoord die dolfijnen zouden mij ook aanstaan maar die kaaimannen liever niet dus meisje genieten en blijven genieten vele groetjes en tot de volgende keer

  • 13 April 2010 - 08:08

    Karlijn:

    Hoi!
    Dat klink allemaal echt geweldig daar! Hopelijk wordt je volgende trip even goed. :) Ik heb net je kaartje ontvangen, mercikes!! x

  • 15 April 2010 - 10:06

    Els VdW:

    Hey Dana!

    Leuk, leuk... Echt leuk!!! Ik zou ook wel eens bij de dolfijnen willen varen... Geniet er maar van! Ik heb ook je kaartje gekregen! Bedankt, echt leuk! Het was nogal een verrassing! Ik heb ondertussen ook wat meegemaakt... Dagje in ziekenhuis gelegen met voedselvergiftiging... Maar ben al vééééééééél beter! Heb jij ook een adres waarop we kaartjes kunnen sturen?

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Dana

Actief sinds 02 Maart 2010
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 10058

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 31 Maart 2015

vrijwilligerswerk in Ghana

05 Maart 2010 - 16 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: