een wisselvallige week ! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dana Genechten - WaarBenJij.nu een wisselvallige week ! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dana Genechten - WaarBenJij.nu

een wisselvallige week !

Door: danavangenechten

Blijf op de hoogte en volg Dana

01 April 2010 | Suriname, Paramaribo

Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog iets van me heb laten horen! Maar de afgelopen week is een beetje wisselvallig geweest. En dan vooral qua stage. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten liep ik samen met Carolien stage in een bejaardentehuis. Jaja ik heb het goed geschreven 'liep'. We hebben echt ons best gedaan maar bejaarden is echt onze doelgroep niet. We konden niet doen wat we wilden en voelden ons uiteindelijk echt nutteloos. De dokter (onze begeleidster) had ons dan enkele nummers gegeven die we konden bellen en waarvan zij wist dat ze ons daar beter konden gebruiken en dat we ons daar nuttiger zouden voelen. Zo gezegd, zo gedaan. Dus wij de volgende dag gebeld naar verschillende stageplaatsen en uiteindelijk ook een afspraak kunnen maken met een mogelijke stageplaats. Maandag hadden we een afspraak met een onderzoeksbureau van het ministerie van onderwijs. Een hele vriendelijke vrouw die ons deze plaats kon aanraden. Zoals de naam zegt, is het vooral onderzoek dat we moeten doen en dit in lagere scholen. We zouden zelf een onderzoek kunne opzetten of wel meewerken aan een bestaand onderzoek. Verder ook vragenlijsten, gesprekken en observaties met kinderen, leerkrachten en ouders. Dit sprak ons meer aan dan het rusthuis. De kans bestaat zelfs dat we mee kunnen op trip naar het binnenland, helemaal onderaan Suriname (aan de andere kant van waar we nu zitten). Dus met vliegtuig en dan gaan observeren in een schooltje! Als dit doorgaat, is dit echt een droom die uitkomt!! :) en ook niet onbelangrijk: we moeten zelf niets betalen!
Oké dan was het even spannend afwachten want natuurlijk zomaar even veranderen van stageplaats is niet zomaar vanzelfsprekend. Toen ik de mail van school kreeg en las dat we het mochten doen, waren we dus superblij! :)

Dat betreft de stage. Maar in de afgelopen week hebben we natuurlijk nog vanalles gedaan. Zo zijn we vorig weekend naar de colakreek geweest. Een soort van recreatiepark waar een beek stroomt met water met de kleur van cola! Het water is proper maar het was toch even vreemd om in 'cola' water te zwemmen :p Er waren ook niet veel toeristen, meer surinamers. Het water van de colakreek is belangrijk voor hen omdat ze denken dat het gezuiverd is door planten en daarom ook goed voor hen is (dit heeft onze taxichauffeur ons verteld). Ofdat het water echt zo bijzonder is, dat weet ik niet, maar het was in ieder geval een leuke dag! :p In de buurt was er ook een kinderboerderij en een sprookjesbos. Hahahaha dat stelde echt niet veel voor. De weg ernaartoe was wel heel mooi. Het sprookjesbos waren 2 huisjes met een kaboutertje ervoor en de kinderboerderij was niet meer dan een hond in een hok, een aap en een vogel! jawadde...
Deze zondag gaan we op dolfijnentrip!! Ik ben benieuwd, maar volgens mij gaat dat heel leuk en mooi zijn :) en ook wel een beetje speciaal omdat ik later waarschijnlijk met dolfijnen ga werken.

In de afgelopen week heeft het ook een paar keer heel hard geregend! amai in een paar tellen staan de straten onder water :p Wij waren juist naar onze stageplaats gegaan en stonden op het voetpad, maar we moesten oversteken! oei! rond ons was overal water! dus ja er zat niets anders op dan door het water te ploeteren (almaar goed dat we onze sleffers aanhadden :) ) Als het dan gedaan is met regenen verdwijnt het water ook heel snel. Wel vreemd maar ook wel goed!

In de buurt is er ook een dansschool! Ik ga eens informeren wanneer de lessen zijn en hoeveel het kost en dan is de kans groot dat ik hier ga dansen ! :) oh want eerlijk gezegd mis ik het dansen wel!! (enja ik moet natuurlijk bij blijven eh ;) )

oké dit was het weer voor even. Ik hou jullie zeker en vast op de hoogte! tot de volgende !

  • 04 April 2010 - 11:57

    Lindsy:

    Hey Dana, leuk om te horen dat je dan toch kan veranderen van stage. Hopelijk valt het daar beter mee kan kan je de komende 73dagen nog veel praktijkervaring opdoen en je tussendoor ook goed amuseren!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Dana

Actief sinds 02 Maart 2010
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 10044

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 31 Maart 2015

vrijwilligerswerk in Ghana

05 Maart 2010 - 16 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: