week 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dana Genechten - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dana Genechten - WaarBenJij.nu

week 2

Door: danavangenechten

Blijf op de hoogte en volg Dana

16 Maart 2010 | Suriname, Paramaribo

Week 2 van de stage is ingegaan. Over het algemeen hebben we nog niet veel kunnen doen. We beginnen ongeveer rond half 8 en eindigen wanneer we naar huis gaan.. De uren zijn hier anders dan in België, je hebt hier ook geen vaste tijd om te eten, je eet gewoon wanneer je honger hebt (eigenlijk nog niet zo slecht bekeken). Alles gaat hier wel heel traag. We wachten bv al een week op de kopieën van de test die we gaan afnemen. En ook stapt iedereen hier heel traag (zo waggel waggel :p en dan terug eventjes zitten en de krant lezen.. )
Naar de stageplaats gaan we met de bus. Die bussen zijn niet zoals in belgie hoor, neenee veel leuker :) ze noemen het hier 'wilde busjes' met luide muziek en ramen en deuren open. Echt super leuk!! (en de chauffeur van gisteren mag er ook wel wezen ;) )
Het is hier nog altijd even warm, maar ik vind dat zeker niet erg! men lichaam heeft zich al aangepast en ik kan nu veel beter tegen de warmte dan in het begin :)
Vrijdagavond waren we uitgegaan. Ook dat is anders! Binnen is het veel te warm dus stond iedereen buiten te feesten :) Alleen moet je er niet heen gaan want in de straat stonden allemaal mannen te wachten op een rijtje om meisjes binnen te doen :s dus dat is wel oppassen, maar in groep is er geen gevaar.
Zaterdag waren we in de voormiddag nog even naar onze stageplaats gegaan omdat er vrijwilligers kwamen. Ze organiseerden een activiteiten-dag voor de oudjes. Er was bingo (de hoofdprijs was een ventilator :p ), eten en op het einde draaiden ze muziek waarop ze konden dansen, en niet zo van die hoempapa muziek maar eerder van 'feeling hot hot hot' en 'lambada' enzo :p zie je het al gebeuren in een rusthuis in belgië :)
In de namiddag waren we naar de zoo geweest. 5 srd inkom (delen door 4 voor euro) spotgoedkoop dus. Heel groot was het niet, maar de natuur was heel mooi! En er zaten ook aapjes los! amaaai wij verschoten! We waren aan het kijken naar de aapjes die in hun kooi zaten maar ineens boven op die kooi zaten apen los en die leken heel kwaad en hun 'leider' wilde ons wegjagen.. hahaha uiteindelijk nog wel grappig :)
Zondag waren we naar het zwembad geweest. Eindelijk zwemmen!! Het water was zaalig en daarna in het zonnetje liggen bakken! Na 5 minuten hield ik het niet meer uit en ben ik in de schaduw gaan zitten (en weten dat ik redelijk goed tegen de zon kan). We hadden ook een paar regenbuien gehad, zwemmen in de regen is best leuk :). Daarna waren we nog naar de palmentuin gegaan. Gigantische palmbomen, mja als je erdoor wandelt zie je dus alleen maar stammen :s van op afstand is het wel veel mooier!
Kheb ook al veel foto's getrokken! maar het duurt hier echt eeuwen om ze op het internet te zetten (zowel facebook als deze site), dus zoals de surinaamse mentaliteit: Geduld!! :)
tot de volgende, vele lieve groetjes en ik mis jullie allemaal xxxxxxx

• 16 Maart 2010 - 18:17

Els Vdw:

Jaloers, jaloers, jaloers... Het klinkt super Dana! Je hebt het precies echt wel naar je zin! Hier begint de zon er af en toe door te komen, maar wel nog niet zo warm hoor! Wees blij dat alles er zo traag gaat! Hier is het stress, stress en nog eens stress!De stage valt precies wel mee? Is ook de doelgroep ok? Want die had je toch niet echt 'gekozen' hé?! Je verslag klinkt echt fantastisch! Geniet van de tijd daar! Vele groetjes!

• 17 Maart 2010 - 19:21

Sarah G:

Hey Dana!
    Ook ik ben jaloers! Maar het is hier vandaag ook al 15°C geweest! Waaw voor België :D
    Geniet er maar goed van!
    x

• 21 Maart 2010 - 20:45

Anne:

hallo Dana leuk dat het je daar zo meevalt is dat ook zo met jou stageplaats en hoe is je woning daar ben ik wel nieuwsgierig naar, ben je al gaan kijken voor danslesen ik denk dat ze daar mooi kunnen dansen als je dan terug bent kan je het aan ons leren nu heeft de guy gevraagd of wij willen dansen in herentals op de markt in de tent met de herentalse feesten eind juni we zoudrn dan oefenen op een dans waar van alles wat in zit, samba, scha-scha, salsa enz maar dat zie ik mij toch niet doen dan ligt iedereen plat het was fijn van jou te horen tot volgende keer dada anne

• 23 Maart 2010 - 09:23

Hedwig:

Hey Dana
    Met veel plezier je reisverslagen gelezen,ik ben stikjaloers.Het lijkt daar allemaal goed mee te vallen, geniet maar met volle teugen,(tussendoor ook een beetje werken hé).Oefen je danspasjes met de oudjes daar,(lambada in het rusthuis?)wij zullen ze hier oefenen.Maandag hebben we alvast geprobeerd om de merengue onder de knie en in de heupen te krijgen.Groetjes van een oudje uit de dansles.