mijn eerste surinaams weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dana Genechten - WaarBenJij.nu mijn eerste surinaams weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dana Genechten - WaarBenJij.nu

mijn eerste surinaams weekend

Door: danavangenechten

Blijf op de hoogte en volg Dana

07 Maart 2010 | Suriname, Paramaribo

Mijn eerste vliegtuig-avontuur is een feit! Ik moet zeggen dat het best meeviel. Een filmpje gezien, tetris en sudoku gespeeld, vies vliegtuigeten gegeten (buiten het chocolade ijsje dan :p ), 5 pogingen om te proberen slapen, italiaans 'geleerd' en 2 turbulenties (die mij deden denken aan 'rijden over de snelweg in België), kortom na ongeveer 9u vliegen kwamen we aan in suriname. We waren precies in de brousse geland, overal groen en een heldere blauwe lucht! En natuurlijk hoge temperatuur (zo'n 30°).
Toen we de luchthaven van suriname verlieten, vonden we al snel een taxi. De rit naar de stad zal ik niet snel vergeten: allemaal groen en supermooie natuur! Toen we paramaribo naderde, stonden er meer en meer huizen. Na lang zoeken kwamen we uiteindelijk aan in de diamantstraat!
Na de papieren in orde te brengen, te douchen, naar de winkel en iets te eten gingen we slapen (we waren bijna 24u wakker!). De volgende morgen werk ik wakker onder een muggennet met het geluid van de vogels en de ventilator. ohja ik ben in suriname! (zo vreemd, kbesef het nog altijd niet zo goed)
Zaterdag waren we naar de stad gegaan met een busje (overvol, maar elk plaatsje word benut :p). In de stad was er overal wel muziek! (en zo van die leuke :p ). 's avonds iets gaan eten. khad rijst met kip genomen, was wel lekker, maar men maag en darmen dachten daar anders over.. Nu is het al wat beter, nog wel wat misselijk maar na een motilium ca va.
Morgen eerste stagedag, kben benieuwd. kbereid mij al voor op het ergste!
Het internet gaat hier héél traag (in internetcafé's gaat het wel sneller). Verder is het leven hier heel relaxed (totaal anders als al die stress in belgië), heel vriendelijke mensen en natuurlijk een tropische temperatuur.

  • 07 Maart 2010 - 20:13

    Sarah Geurts:

    Hey Dana!
    Het klinkt zalig daar :) Geniet ervan en hou ons op de hoogte!!
    x

  • 07 Maart 2010 - 21:44

    Moeke:

    Dag meiseke tof zeg wou dat ik daar was. Die schone natuur en die rust van die mensen. Hier jagen ze elkaar maar op en zitten ze in uw gat van den auto als ge ni rap genoeg vertrekt juist allemmal wilde hier. De mensen hier vergeten te genieten van het leven.
    Allee tot in de week en maak ma plezier en uw stage zal wel meevallen.
    De groetjes van steven, luc, tobi , tibo, marieke, flappy en ikke natuurlijk.

  • 07 Maart 2010 - 23:04

    Anne:

    fijn dat de vliegreis meevielhoop dat de misselijkheid vlug overgaat en dat je eerste stagedag meevalt ben jaloers dat je van al dat moois kunt genieten maar het is je gegund morgen dansen dat word lachen met de bewegingen die we gaan krijgen toch zeker als ik die ga doen nou Dana tot volgende keer en genieten maar ook voor ons groetjes Anne

  • 08 Maart 2010 - 13:30

    Lindsy:

    Hey Dana,
    Klinkt allemaal héél spannend! Ik kijk alvast uit naar de foto's :-)
    Véél succes met de stage! x

  • 08 Maart 2010 - 15:33

    Veerle:

    Hey Dana,

    Ik ben blij dat de vliegtuigreis goed is meegevallen en dat de eerste indrukken van Suriname zeer positief zijn. Dat is een goed begin. De stage kan dus al niet meer stuk. Allerbeste groeten vanuit het koude België !

  • 08 Maart 2010 - 16:50

    Chriske:

    ik ben zoooooooooooooooo jaloers!!!!!!
    geniet ervan!!! en laat het je allemaal goed gaan!! dikke xxx van hier uit het sneeuwerige/regenachtige/koude België

  • 08 Maart 2010 - 20:06

    Els Vdw:

    Hey Dana! Fijn, geniet van de tijd daar! Af en toe ook eens aan ons denken hé?! En als je binnen 99 dagen terugkomt, breng dan aub de zon mee!!!
    Tot het volgende verslag xxx

  • 15 Maart 2010 - 19:30

    Chris:

    He meid?
    En hoe is het daar nog? prachtig weer zo te zien en ook een mooie stad!! hoop dat het je daar goed gaat! hou ons op de hoogte! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Dana

Actief sinds 02 Maart 2010
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 10052

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 31 Maart 2015

vrijwilligerswerk in Ghana

05 Maart 2010 - 16 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: